Image Hosted by ImageShack.us

  Tuesday, March 30, 2004 



Wake Up Dead

این آهنگ در مورد مردی هست که به زن یا دوست دخترش خیانت کرده و دزدکی میاد خونه و میدونه که اگه همسرش از جریان معشوقه اش با خبر بشه او رو خواهد کشت.




The Conjuring

این آهنگ بصورت آشکار در مورد یک مراسم مذهبی (یک چیزی شبیه مراسم شیطان پرستی) حرف میزنه که احتمالا" در زمانی که دیو ماستین درگیری ذهنی زیادی با مسایل جادوگری داشته، الهام گرفته شده. Verse های آخر در مورد مدعی شدن شیطان و خواستن روح شخصی که با او مواد مخدر مصرف کرده، صحبت میکنه !

من کتاب آیات شیطانی و تمام موضوعاتش رو مطالعه و دنبال کردم اما این کتاب با اون چیزی که من میخواستم خیلی مغایرت داشت و تا همین چند سال قبل هم که تمام ماهیت اون کتاب متزلزل شد هم اون چیزی که من میخواستم نبود. من ناچار بودم تا برای پاک شدن وارد یک سری از مسایل روحانی یا Spiritual Healing بشم. من فکر نمیکنم که مردم واقعا بدونند که این تجریه چقدر شدید و سخته و به راحتی شما رو ترک نخواهد کرد. یکبار من جادویی رو بر روی شخصی که به من آسیب رسونده بود انجام دادم و اون جادو بصورت فیزیکی به اون شخص آسیب رسوند و من تا به امروز از این جریان ناراحت و متاسف هستم و فکر قدرت اون جادو هرگز از ذهن من پاک نخواهد شد. من ترجیح میدم تا یک شمع روشن کنم عوض اینکه تاریکی رو نفرین کنم. زمانی بود که من از اینکه بخشی از تاریکی باشم راحت بودم چون روشنایی رو درک نمیکردم. اکنون من دوست دارم مردمانی رو ببینم که لبخند میزنند به جای اینکه اونها رو در حال اخم کردن و انجام دادن مراسم شیطانی ببینیم . ای کاش فقط نصف این بچه هایی که مراسم شیطانی انجام میدن میدونستند که واقعا" این کارها در زیان به معنی I Love You هستش.
بگذریم...!
(دیو ماستین 1995)

تثوری ما این بود که آهنگها رو با تمپوی پایینتر بنوازیم تا دخترا خودشون بیان !! شب قبل این دخترا با آهنگ The Conjuring در حال رقصیدن بودند. ما اونجا بودیم و این صحنه رو دیدیم که اونا با قسمت شیطانی آهنگ در حال رقص بودند!
(دیوید الفسون 1993)

یک سری لفت در متن این آهنگ هست که براتون توضیح میدم :

Sanguinary به معنی خونین و خونخوار
Conventicle یک محل سری برای برگزاری میتینگ های مذهبی هستش.
Anathematize هم همونطور که از اسمش پیداست به معنی لعن و نفرین کردنه که بیشتر در مورد لعن و نفرین کلیسا به کار میره.
Mephisto در حقیقت خلاصه شده لغت Mephistopheles هستش که این کلمه اسم یک اهریمنه که در داستانهای قرون وسطایی و در شعر فاوست گوته ازش نام برده شده که در اون داستان "فاوست" روحش رو به اون میفروشه.


Peace Sells

من روزی رو بخاطر میارم که این آهنگ نوشته شد. من و دیو به همراه Gar در حال رفتن به کنسرت بودیم. آیا شما اون VAN قدیمی ما رو بخاطر میارین؟ خب بگذریم دیو از من پرسید: نظرت راجع به اینکه " صلح به فروش میرسه ولی خریداری نداره" برای ایده ساخت یک آهنگ چیه ؟ سپس به همراه دیو به استودیو رفتیم و دیو Chorus های این آهنگ رو نوشت. ما چند بار این آهنگ رو با هم تمرین کردیم و بعد از چند ساعت این آهنگ به شکل زیبایی از کار در اومد. اون لحظه یکی از جادویی ترین لحظات بود!
(دیوید الفسون 1998)

این آهنگ در واقع تلاش دیو ماستین برای از بین بردن اون قالبهای کلیشه ای در مورد گروه خودش ، موسیقی متال و طرفداران سبک متال به حساب میاد. بخصوص که اعضای مگادث خیلی تنبل و ضد حکومت و ضد دین بودند و دیو ماستین همواره این مسایل رو غیر واقعی میدونست.

ویدئو کلیپ این آهنگ (که اتفاقا" پرچم جمهوری اسلامی رو هم پشت سر دیو ماستین نشون میده) به سرعت تبدیل به یکی از کلیپهای اصلی کانال MTV شد به حدی که Fillهای گیتار اول این آهنگ رو میشد تو قسمت MTV News شنید.



Devil's Island

این آهنگ افکار مردی رو که در جزیره Devil's Island زندانی شده و در انتظار اعدام به سر میبره رو شرح میده. در این آهنگ خدا این زندانی رو درست قبل از لحظه ای که قرار بود اعدام بشه می بخشه و نجاتش میده. اما این زندانی به سپری کردن باقیمانده عمرش در Devil's Island محکوم میشه.

Devils Island بخشی از یک سازمان فرانسوی خارج از فرانسه واقع در گیانای فرانسه در شمال شرقی آمریکای جنوبی در سال 1850 بود که یک زندان رو برای اسکان و مجازات مجرمین در گیانای فرانسه برقرار کرده بودند. این زندان بعد از مدتی بخاطر قرار داشتن در آب و هوای نا مناسب و شکنجه بیرحمانه زندانیان، بسیار بدنام و منفور شد. در سال 1938دولت فرانسه به کار این زندان پایان داد و تا سال 1950 کلیه زندانیان اونجارو به خارج منتقل کرد.

Devil's Island همچنین نام یک فیلم در سال 1940 با کارگردانی William B. Clemens و شرکت Boris Karloff هستش که داستان این فیلم در مورد پزشکیه که به Devil's Island
اعزام میشه تا به یک زندانی فراری کمک کنه و سرانجام به کمک همسر فرمانده زندان موفق به فرار میشه .

دلیل اینکه Devil's Island رو جزیره شیطان ترجمه نکردم به خاطر این بود که احساس کردم این یک کلمه خاص به حساب میاد و نمیتونه به معنی جزیره شیطان باشه.



Black Friday

این آهنگ از یک درامر بزرگ به نام Dijon Carruthers الهام گرفته شده. که پدرش یعنی آقای Ben Carruthers در فیلمی به اسم 'The Dirty Dozen بازی کرده بود. برادر Dijon به نام Cain Carruthers عضو یک گروه Jazz به نام Untouchables بود. Dijon عضو گروه ما بود تا زمانی که پی بردیم که او در مورد سیاه بودنش به ما دروغ گفته. البته من هرگز مخالف بودن کسی در گروه ما بخاطر رنگ پوستش نبودم ولی Dijon به ما گفته بود که اصلیت اسپانیایی داره. تا اینکه یک روز برادرش پیش ما اومد و خبر مرگ Dijon رو به اطلاع ما رسوند. ما برای ساخت این آهنگ از همون ایده هایی که همواره روشون کار میکردیم استفاده کردیم. ما میدونستیم مردی که به خاطر خانواده ، نژاد و تربیتش،خجالت زده بود هیچوقت نمیتونست اصول و مرام گروه ما رو بپذیره !
(دیو ماستین 2001 )

Dijon Carruthers درامر موقت ما قبل از اومدن Gar Samuleson بود. او بسیار با استعداد بود ولی شخص عجیبی به نظر میرسید. او عادت داشت با یک شخص عجیب دیگه که مطمئنا آدم عجیبی بود، برای گردش بیرون بره. این شخص واقعا" خل وضع بود. به نظر میرسید که دوست Dijon چیزهای زیادی میدونه. او نوشته ها و علامتهای عجیبی بر روی کاغذ میکشید. بنابراین به Dijon برای الهام گرفتن از او برای ساخت این دو آهنگ یعنی Bad Omen" and "Black Friday کردیت لازم داده شده که نفوذ او رو در ساخت این آهنگها نشون میده. Dijon شاید Satanist بود و شاید هم نبود. ولی تا زمانی که من با او در ارتباط بودم مرتکب هیچ عمل خلافی نشده بود. Dijon یک درامر واقعا" با استعداد بود
چون خانواده هنرمند و با استعدادی هم داشت .
(دیو ماستین)

Black Friday همچنین نامیه که به یک فیلم سینمایی ترسناک در سال 1940 و با بازی Boris Karloff داده شده.


Bad Omen

این آهنگ در مورد یک عده از کسانیه که شیطان رو پرستش میکنند. اونها در جایی که همه جور فساد اخلاقی وجود داره تشریفات و مراسم بزرگی بر پا کرده اند. آنها شیطان را فرا میخوانند و امیدوارند تا موهبتی از جانب شیطان نصیب شون بشه اما در عوض ارواح خبیث شیطان به اونها تجاوز کرده و تمامشون رو از بین میبره و شیطان ارواحشون رو تسخیر میکنه.

ما از مطالبی که درباره شون صحبت میکنیم اطلاع کافی داریم! جادوگری و قربانی کردن برای شیطان و چیزهایی شبیه این. اما ما ازشون چشم پوشی نمی کنیم. این آهنگها جنبه ء یک اخطار رو دارند. آدمهای این چنینی از این آهنگها حمایت نخواهند کرد. من از تجریه های گذشته یاد گرفتم که افراد درستکار حتی اگر شغل و مقام مناسبی هم نداشته باشند اما در پایان یک روز همه چیز رو به خوبی و خوشی به اتمام خواهند رسوند.
(دیو ماستین 1987)


I Ain't Superstitious

نسخه اصلی آهنگ I Ain't Superstitious که متعلق به Willie Dixon هست رو میشه در آلبوم سال 1970 او به نام I Am the Blues شنید. همچنین میشه این آهنگ رو در فیلم سینمایی Casino محصول سال 1996 پیدا کرد. Willie Dixon یکی از بزرگترین موسیقیدانان سبک بلوز به حساب میاد.
کاور این آهنگ توسط مگادت در یک آگهی تبلیغاتی یک شرکت ژاپنی وابسته به کمپانی Honda در سال 1996 همراه شده.




My Last Words

این آهنگ در مورد یک بازی بنام Russian Roulette ساخته شده.


 

  Sunday, March 28, 2004 




از به این بعد میخوام هر دفعه فلسفه و دلایل ساخت آهنگهای مگادث رو بنویسم. فعلا" با اولین آلبوم گروه یعنی Killing Is My Business And Business Is Good شروع میکنم :

Loved To Death

Loved To Death یک آهنگ عاشقانه یا Love Song محسوب میشه. این فقط نشون دهنده ء نزدیکی ما به عشقیه که ممکنه از هر کسی ننگ آورتر و سیاه تر باشه. شما مجبور نیستید در هر آهنگی بگید: عزیزم، عزیزم یا درباره شبی صحبت کنید که در اوج لذت جنسی بوده اید و به این صورت بخواین عشق رو نشون بدین. زیرا که Love یک کلمه ء
چهار حرفیه که هم میتونه شما رو فریب بده و هم شما رو هیجانزده کنه و این تمام اون چیزیه که ما به دنبالش هستیم. آهنگهای عاشقانه ما در واقع جریانات یک زندگی واقعی هستند. در اولین آلبوم ما Loved To Death نخستین تلاش ما برای ساخت یک آهنگ که دارای این شرایط باشه و رمانتیک هم باشه، به حساب میاد. در حقیقت این تنها آهنگ ماست که از کلمه "Love" در متن اون استفاده شده. میشه اینجوری تفسیرش کرد که پسری دختری رو ملاقات میکنه و عاشق اون دختر میشه اما دختر اون پسر رو دوست نداره. پسر تصمیم میگیره تا اون دختر رو به قتل برسونه تا اون دختر دیگه نتونه متعلق به کسی دیگه بشه. این یک داستان عاشقانه خاص به حساب میاد. خود من بارها عاشق کسانی بودم که نتونستم در اون رابطه ها موفق باشم و همواره میگفتم Fuck You ..من شماها رو میکشم تا دیگه کسی با شما رابطه ای نداشته باشه. این نزدیکی ما به همون عشقه! داستانی که هنوز هم برای تعداد زیادی از مردم اتفاق می افته.
( دیو ماستین - 1987)


چیزی که واقعا" میخوام بگم اینه که وقتی شما عاشق یک نفر میشین، با اینکار به اون قدرت زیادی میدین تا شما رو کنترل کنه. بنابراین شما باید عرضه تون رو به خوبی بهش نشون بدین!
(دیو ماستین - 1993)


Killing Is My Business And Business Is Good

این آهنگ در مورد یک قاتل مزدوره که برای آدم کشی اش پول دریافت میکنه. به این صورت که بعد از دربافت پول، قربانیش رو به قتل میرسونه.


Skull Beneath the Skin

آین آهنگ در مورد سمبل خوش شانسی مگادث یعنی Vic Rattlehead هستش و اینکه این موجود چطوری به وجود اومد و در مورد چشم بند فولادی ، گوشی های فلزی و قلابهای آهنی که دهان Vic Rattlehead رو به هم دوخته، توضیحاتی میده.


Rattlehead

توضیح : ( Meg-a-Death ) به معنیه محاسبه احتمالی کشته شدگان جنگ اتمیه که تقریبا" به یک میلیون نفر میرسه که اسم گروه Megadeth از اینجا گرفته شده.

این آهنگ یک توضیح کوتاهیه در مورد یکی از کنسرتهای مگادث. و اینکه کنسرت مگادت احتمالا چطوری میتونه باشه. قسمت آخر آهنگ در مورد دیدن Vic Rattlehead در یکی از کنسرتهای مگادت حرف میزنه.





Chosen Ones

این آهنگ در مورد یک گروه از سربازان جنگهای صلیبیه که به خاورمیانه اعزام میشن تا بر علیه مسلمانانی بجگند که اونها رو به شکل یک هیولا تصور میکنند. به هر صورت اونا به محل میرسند و اونجا رو تصرف میکنند. این سربازان خودشون پلید و خبیث هستند. یک هیولا !
در اینجا میتونید یک توضیح دیگه درباره این آهنگ از Tor Laneryd بخونید:
این آهنگ در مورد شخصیه به اسم Killer Rabbit در فیلم "Monthy Python and the Holy Grail" . متنی که در زیر خواهید خوند، توضیحات شخصی به اسم Tim The Enchanter به King Arthur قبل از اعزام و رهبری سربازان برگزیده به غار Killer Rabbitt هستش :

فقط در صورتی به آنجا بروید که از شجاعت لازم برخوردار باشید زیرا که راه ورودی غارKiller Rabbitt توسط دیو بزرگی محافظت میشود. جانوری که بسیار خبیث و بی رحم است و هیچ جنگجویی در جنگ با او زنده نمانده. استخوانهای پنجاه نفر از جنگجویان در نزدیکی لانه اش پراکنده است. بنابراین اگر به نیرویتان یا شجاعتتان شک دارید موفق نخواهید شد چون مرگ و دندانهای کثیفی در انتظار شماست!

این متن رو با متن آهنگ Chosen Ones مطابقت بدین و به شباهتهای جالبی پی خواهید برد!


Looking Down the Cross

این آهنگ در مورد مصلوب شدن عیسی مسیح و آخرین افکار او قبل از مرگش هست. در این آهنگ دیو نظرش اینه که عیسی قبل از مرگش انتقام رو آرزو کرده اما فقط از بخشش سخن گفته ! از این خط به بعد : "I'm looking down the cross. Speak no evil"
یا همونطور که کتاب مقدس گفته : پدر، آنها را ببخشای که نمیدانند چه میکنند!

این آهنگ در مورد تمام اون چیزها و راههای مسخره ایه که مردم سعی میکنند در مورد خدا بهش برسند! من فکر میکنم مسیح می بایست در حال مرگ مشغول خوندن آواز می بوده در حالیکه شعار ما چیه ؟ هیچ پلیدی را نبینید، نشنوید و در مورد هیچ پلیدی سخن نگویید.
(دیو ماستین 2001)



Mechanix

آهنگ Mechanix با ریفهای محکم و متغیر و لیریکس دیو ماستین داستانی رو در مورد یک متصدی حشری!! پمپ بنرین بازگو میکنه. ( زمانیکه متالیکا هنوز تشکیل نشده بود)
این آهنگ با تغییراتی که در لیریکس و نسخه اصلیش توسط متالیکا بوجود اومد با اسم The Four Horsemen در آلبوم Kill Em All منتشر شد.

نسخه اصلی Mechanix با خوانندگی جیمز هتفیلد رو میتونید در آلبوم دموی No Life Till Leather و آلبوم Bay Area Trashers بشنوید.


These Boots

این آهنگ در حقیقت یک تقلید مضحک از یک خواننده زن به اسم Nancy Sinatra هستش
آهنگ These Boots For Walking در آلبوم سال 1966 این خواننده به اسم Boots منتشر شد. زمانیکه آلبوم Killing Is My Business منتشر شد، و مگادت کمی معروف شد، این خواننده تقاضای درخواست غرامت از فروش آلبوم مگادت رو کرد! بنابراین گروه مجبور شد تا برای فرار از غرامت و دادگاه، این آهنگ رو از آلبوم Killing Is My Business حذف کنه!


 

  Thursday, March 25, 2004 




شاید Chris Poland بعنوان لید گیتاریست سابق مگادث بخوبی شناخته شده باشه اما او قبل از این عنوان، یک گیتاریست کاملا" شناخته شده در سبک Fusion به حساب میاد.
او پس از اخراج از مگادث نیز با انتشار پروژه های شخصی، به نمایش استعداد و هنرش به عنوان یک موزیسین و یک نوازنده ء استثنائی ادامه داد. از فعالیتهای کریس بعد از اخراج از مگادت میشه به پروژه شخصی اش به نام Return To Metaloplis و رهبری گروه Damn The Machine که از گروههای صاحب نام اما فراموش شده سبک Progressive به حساب میاد، اشاره کرد.
نوع صداهای Clean و تون صداهای Overdrive و نحوه تنظیم و زمان بندی و سبک نوازندگی خاص کریس در پروژه ها و کارهاش او رو کاملا" شناخته شده و قابل تشخیص کرده. این سبک خاص بیش از همه چیز مدیون آسیب دیدگی انگشت اشاره دست چپ او به حساب میاد. این آسیب دیدگی موجب شد تا او سبکی رو ابداع کنه که شامل نوزاندگی قطعات نرم و Leap های عریض و فاصله دار میشد.

از سال 1977 تا 1982 کریس عضو گروهی با سبک Fusion به اسم The Newyorkers بود که اعضای آن عبارت بودند از بیسیست Robby Pagliary ، درامر Gar Samuleson و Stu برادر Gar نیز به عنوان گیتاریست. موسیقی این گروه در آهنگهایی به نامهای Return To Forever و Brand X و Mahavishnu نمایش داده شد. با اینکه این گروه هرگز آلبومی ضبط نکرد اما دموها . اجراهای گروه هنوز هم موجود است.

کریس پولند در سال 1984 به مگادت پیوست و جایگزین Kerry King گیتاریست Slayer که بطور موقت لید گیتار مگادت محسوب میشد، گردید. در سال 1985 مگادت اولین آلبوم رسمی خودش رو به نام Killing Is My Business با حمایت و پخش یک کمپانی کوچک بنام Combat Records منتشر نمود. با اینکه کارهای لید گیتار گروه بطور مساوی بین دیو ماستین و کریس پولند تقسیم شده بود اما یکی شدن سبک خاص نوازندگی کریس پولند با سبک گروه جدیدش کاملا" آشکار و مشخصه و کریس به آسونی تونست خودش رو با سبک جدید هماهنگ کنه. در سال 1986 امتیاز پخش آلبوم Peace Sells But Whos Buyin
توسط کمپانی معتبر Capitol Records از کمپانی قبلی یعنی Combat Records خریداری شد و با حمایت همین کمپانی نیز منتشر گردید
موفقیت آلبوم Peace Sells But Whos Buying موجب شد تا کریس پولند و مگادت در ردیف گروههای سرشناس اون دوره مانند Metallica ، Iron Maiden و Judast Priest قرار بگیرند.
نوازندگی کریس رو در آهنگهای کلاسیک متال از جمله Peace Sells But Whos Buying ،
Devil's Island و Good Mourning / Black Friday میشه شنید.
در سال 1987 . بعد از پایان تور Wake Up Dead کریس پولند بدلیل بروز برخی مشکلات از گروه اخراج شد و درخواستهای بعدی مبنی بر بازگشت مجدد، توسط کریس رد شد. او تصمیم گرفت تا کار انفرادی رو دنبال کنه.

در سال 1990 آلبوم شخصی کریس با نام Return To Metalopolis و با حمایت کمپانی Engima Records منتشر شد. در این آلبوم برادر کریس به نام Mark نوازندگی درامز رو بر عهده داشت و کریس نیز نوازندگی سازهای باقیمانده رو به به انجام رسوند.
در این آلبوم ترکیب منحصر بفردی از دو سبک Metal و Fusion بوجود اومده بود. مخصوصا" در آهنگهایی نظیر Theatre of The Damned و Alexandria .
و همچنین Fingerpicking های زیبایی در آهنگهایی مانند The Fall of Babylon و Khazad Dzm که همواره ماهرانه نواخته میشوند و سولوهای منتخبی که برای یک آلبوم شاهکار گیتار ساخته شده بودند.

با این آلبوم کریس با به نمایش گذاشتن استعداد و نوازندگیش، شانس خودش رو برای قرار گرفتن در ردیف بهترین گیتاریستهای دنیا امتحان کرد اما قبل از اینکه Return To Metaloplis کاملا" منتشر بشه، کمپانی Enigma Records تعطیل و منحل شد!

کریس و مارک سرانجام گروهی Progressive بنام Damn The Machine رو بهمراه بیسیست David Randy و و کالیست (و گیتاریست) Dave Clemmons تاسیس کردند. در سال 1993 این گروه آلبومی با عنوان خود گروه توسط کمپانی A&M منتشر کرد. این آلبوم با تنظیم خوب کریس پولند و لیریکسهای متفکرانه و سیاسی به یک نیروی قوی دست پیدا کرده بود.متاسفانه این آلبوم توسط خریدارانی که عقاید سیاسی میانه رویی داشتند مورد توجه قرار نگرفت و کاهش حمایت کمپانی A&M از این آلبوم نیر موجب لغو قراردهای ضبط و تولید گروه نیز شد. Dave Clemmons گروه را ترک کرد و کریس با دعوت از یک خواننده ء دیگر و اعضای باقیمانده گروه Mumbo's Brain رو تشکیل داد.

گروه Mumbo's Brain با همراهی John Skipp بعنوان خواننده، موسیقی جدیدی رو نمایش داد. اما بعد از ترک گروه توسط بیسیست David Randy ، خواننده گروه یعنی John Skipp نیز گروه رو ترک کرد و گروه Mumbo's Brain از هم پاشید.

کریس هم اکنون بهمراه دوست قدیمی خودش در گروه سابقشون The Newyorkers بنام Robby Pagliary و دارمر David Eagle فعالیت میکنه. کریس و دیوید هم اکنون مشغول نوشتن و ضبط قطعات جدید آلبومشون در استودیو تحت عنوان گروهی بنام OHM هستند.

همانطور که قبلا" هم گفته بودم کریس پولند دعوت مجدد دیو ماستین برای نوازندگی و نوشتن سولوها در آلبوم جدیدش رو پذیرفته و کار نوشتن و ضبط سولوهای این آلبوم رو به اتمام رسونده.
نکته جالب دیگه اینکه از علاقه مندیهای Al Pitrelli که جایگزین مارتی فریدمن در مگادت شد اینه که سولوهای کریس پولند رو یاد بگیره !




 

 


Image Hosted by ImageShack.us



Contact Me

MY FRIENDS
The Monophobic
Explode Band  

BLOG ARCHIVE

March 04
April 04
May 04
June 04
July 04
August 04
September 04
October 04
November 04
December 04
January 05
February 05
March 05
April 05
May 05
June 05
July 05
August 05
September 05
October 05
November 05
December 05
January 06
February 06


This page is powered by Blogger. Isn't yours?